Recenzie Funny Pages: O lume fantomă ciudată și morocănosă pentru fanii cărților de benzi desenate

Deoarece cărțile de benzi desenate inspiră în prezent multe dintre cele mai populare filme și emisiuni TV din lume, este ușor de uitat că mediul original – problemele cărților de benzi desenate individuale, cel mai adesea găsite în magazinele de specialitate – rămâne un interes relativ de nișă. Acest lucru este valabil mai ales pentru titlurile din afara axei supereroilor Marvel/DC și cu atât mai mult pentru artiștii a căror lucrare este mai inspirată de R. Crumb sau Carl Barks decât de Stan Lee sau Jack Kirby.

Filmul memorabil, uneori hilar al lui Owen Kline pagini amuzante înțelege acest lucru într-o asemenea măsură încât nu este imediat evident că filmul este plasat în prezentul imediat. Robert (Daniel Zolghadri) este un adolescent din New Jersey obsedat să devină un creator profesionist de benzi desenate, iar magazinul de benzi desenate în care își petrece timpul și lucrează part-time nu este un monument elegant al celor mai recente moșteniri. romane grafice legate. Este prejudiciu, plin de numere anterioare stocate la întâmplare și populat de fani variați (și adesea nemulțumiți), artiști în devenire și ciudați. (Unul dintre ei este interpretat de fostul comedian MTV Andy Milonakis.)

Profesorul de artă și mentorul din liceu al lui Robert este un pasionat de benzi desenate atât de underground, încât arată de parcă s-a târât direct dintr-un caiet de schițe și în carne și oase. Când Robert pierde această figură călăuzitoare la începutul filmului, el devine și mai deziluzionat de stilul său comod de viață suburban și decide să renunțe singur. Pleacă de acasă, obține cea mai bună situație de viață pe care și-o poate permite (împart un apartament ilegal la subsol cu ​​doi bărbați adulți) și primește un loc de muncă cu jumătate de normă, luând notițe pentru un apărător public local asediat. Așa îl întâlnește pe Wallace (Steagul nostru înseamnă moarte starul Matthew Maher), un excentric aparent dezgustător care a fost acuzat într-un caz în care s-a prăbușit la o farmacie locală.

Wallace are o dublă fascinație pentru Robert. Ca atâtea alte personaje din film, el arată ca o caricatură vie, ca cineva la marginea unei benzi desenate Daniel Clowes. Mai surprinzător, Wallace a lucrat în benzi desenate; a fost un împărțitor de culori pentru Image în anii 90 al supereroilor de mare zbor ai companiei. Căutând atât autenticitatea, cât și, în mod paradoxal, un fel de conexiune cu industria, Robert apelează la Wallace. Să te împrietenești cu el ar trebui să fie ușor – Wallace are nevoie de bani, plimbări și, se pare, sprijin emoțional. Dar el asigură că procesul nu decurge bine.

Regizorul-scenarist Owen Kline are motive întemeiate să știe să dezvolte o sensibilitate artistică alternativă distinctă, încercând în același timp să scuture respectabilitatea clasei superioare. Este fiul actorilor Kevin Kline și Phoebe Cates și l-a jucat pe fratele mai mic în filmul lui Noah Baumbach din 2005. Calamarul si balena. Acum, debutul său în lungmetraj ca scriitor-regizor este lansat de prestigiosul distribuitor A24, pe măsură ce ciclul nepotismului continuă. Dar, în măsura în care Kline și-a valorificat conexiunile din industrie, le-a folosit pentru a crea ceva atât atrăgător, cât și murdar, filmând pe 16 mm granulat și dând roluri suculente actorilor care nu arată ca staruri de cinema prea rafinate.

Kline a citat influența filmelor mumblecore/indie ca Frownland de Ronald Bronstein, care mai târziu a co-scris filme cu frații Safdie (Pietre netăiate) — care la rândul său a produs pagini amuzante. Există cu siguranță aspecte ale pagini amuzante care amintesc de tensiunea coşmarurilor comice în capul lui Safdie ca Pietre netăiate Unde Timp bun, mai ales că filmul ajunge la punctul culminant. Haosul hărțuit și transformat manual apare uneori ca fiind afectat și la mâna a doua, cu explozii de violență care par obligatorii și mai potrivite pentru aceste filme Safdie axate pe crime.

Cu toate acestea, fanii adaptărilor de benzi desenate la film pot vedea pagini amuzante cât mai aproape de lume fantomă, adaptarea lui Daniel Clowes care a prezentat și un personaj fascinat de excentricii (și potențiala inspirație artistică) din jurul său. (Clowes nu este identificat prin nume pagini amuzante; personajele sunt atât de bogat imaginate încât este ușor de extrapolat că Robert, un mare fan al lui Peter Bagge, ar putea găsi munca lui Clowes prea respectabilă sau intelectualizată în comparație cu eroii săi.)

Robert nu are aceeași durere de adolescență pierdută ca și Enid lume fantomă. Este mai mult un copil peste cap decât un tânăr tulburat de avansul maturității consumeriste. Nu tocmai fragilitatea prieteniei lui Robert cu Wallace este cea care are o parte din energia nemiloasă, întunecată de amuzantă generată între Thora Birch și Steve Buscemi în lume fantomăpână când persoana în vârstă descoperă un desen pe jumătate iubitor, pe jumătate crud al lor, făcut de cel mic (deși, bine, fără tensiune sexuală).

Robert (Daniel Zolghardi) se uită peste umărul lui Wallace (Matthew Maher) la tabla sa de desen în Pagini amuzante

Și ca și Buscemi în lume fantomă, Matthew Maher este un actor de multă vreme care are spațiu pentru a oferi o performanță mai completă decât în ​​rolurile sale mai mici. El este, evident, foarte apreciat de o varietate de regizori, după ce a făcut mai multe filme pentru Ben Affleck, Kevin Smith, Noah Baumbach și duo-ul format de Anna Boden și Ryan Fleck (inclusiv un mic rol în Căpitanul Marvel, ca Skrull Norex Science Officer). Există un fior deosebit în a-ți da seama că de data aceasta va fi un lider. Ochii pătrunzători ai lui Maher amintesc de o versiune mai blândă a lui Marty Feldman, iar el îi dă lui Wallace o energie nervoasă, nervoasă, devenită mai amuzantă de izbucnirile sale frustrate. Cei mai buni dintre ele dezvăluie cum dragostea ezoterică a lui Robert pentru casetele de modă veche cu animale vorbitoare și explicitatea transgresivă nu sunt deosebit de compatibile cu gusturile lui Wallace. Maher are un mod minunat de a-l face pe Wallace să pară imposibil și rezonabil într-o singură scenă.

Filmul lui Kline funcționează cel mai bine atunci când estompează liniile dintre oamenii dintr-o subcultură tocilar și stilul obsesiilor lor. Kline pare să fie încântat să vină cu subiecte prea perfecte pentru sensibilitățile lui Robert, cum ar fi ciudații colegi de cameră transpirați din subsolul supraîncălzit pe care îl numește pentru scurt timp acasă. Când filmul încearcă să-i dea lui Robert mai multă socoteală privind maturizarea, se simte ca el ar fi sărit un pas sau doi, terminând cu o notă contemplativă care nu pare pe deplin meritată. . Este o capcană a duratei admirabile de 86 de minute. Dar într-un peisaj cultural în care chiar și satira cu supereroi poate părea evidentă și supraprodusă, pagini amuzante oferă un memento necesar că, pentru mulți oameni, benzile desenate sunt o fundătură frumoasă și obsesivă.

Funny Pages este în cinematografe și la cerere vineri, 26 august.